صدا و سیما

ساخت وبلاگ

ساعت‌هاي پخش و اسامي نامزدها

تاريخ و روز

17:20

16:00

13:40

12:30

11:30

سيد ابوالفضل

ميرمحمدي

(2 دقيقه معرفي)

17:20

محمد محمدي نيك

(ري‌شهري)

سيد حامد طاهري

«پخش نخست»

سيدمحمد علي امين

(امين خراساني)

«پخش نخست»

عباسعلي اختري

«پخش نخست»

پنجشنبه

29/11/94

محمد علي تسخيري

«پخش نخست»

17:25

محمد حسن زالي

(فاضل گلپايگاني)

19:40

سيد هاشم حميدي

18:20

سيد هاشم بطحائي

16:00

محسن اسماعيلي

13:20

محمد يزدي

(2 دقيقه معرفي)

10:40

جمعه

30/11/94

نصراله شاه‌آبادي

 

تقي مصباح

(مصباح يزدي)

(2 دقيقه معرفي)

عباسعلي اختري

 

شنبه

01/12/94

اكبرهاشمي بهرماني

(هاشمي رفسنجاني)

 

محمد آقا امامي

(امامي كاشاني)

محمد علي موحدي

(موحدي كرماني)

محمدباقر باقري

(باقري كني)

(2 دقيقه معرفي)

يكشنبه

02/12/94

 

حسن روحاني

سيد محمد سجادي عطاآبادي

احمد جنتي

 

علي مؤمن‌پور

(مؤمن)

دوشنبه

03/12/94

سيد حامد طاهري

محمد علي تسخيري

 

سيد محمود علوي

ابراهيم حاج اميني

نجف آبادي

قربانعلي

دري نجف‌آبادي

سه شنبه

04/12/94

سيدمحمد علي امين

(امين خراساني)

عليرضا اعرافي

 

سيد محمدرضا مدرسي

مصلي (مدرسي يزدي)

محسن قمي

چهارشنبه

05/12/94

- - , .

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 187 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 23:49

از كانال تلگرامي روزنامه ايران تا كانال تقلبي" صرفا جهت اطلاع "

به گزارش روابط عمومي صداوسيما، كانال تلگرامي روزنامه ايران روز پنج شنبه 29 بهمن 94 در اقدامي غير حرفه‌اي با انتشار تصاوير مربوط به آتش سوزي مجتمع زيتون قم و با استناد به مطالب منتشر شده در كانال جعلي صرفا جهت اطلاع تلاش كرد تا با وابسته نشان دادن اين كانال  به رسانه ملي ، تخريب يكي از نامزدهاي انتخاباتي قم را به صداوسيما نسبت دهد.

روابط عمومي رسانه ملي ضمن تقبيح اقدام انجام شده توسط كانال تلگرامي روزنامه ايران، اعلام مي دارد كانال تلگرامي "صرفا جهت اطلاع" كانالي جعلي است كه هيچگونه ارتباطي با سازمان صداوسيما ندارد. اين كانال كه بر‌گرفته از عنوان يكي از پربيننده ترين بخش هاي خبري 20:30 تحت عنوان "صرفا جهت اطلاع"  است توسط افرادي سودجو و نامعلوم در شبكه اجتماعي تلگرام راه اندازي شده كه با استفاده از اين عنوان، مخاطباني را  نيز به خود جذب كرده است. از اينگونه كانال ها كه اغلب با داشتن عناويني اغوا كننده سعي در كشاندن كاربران فضاي مجازي به سمت خود دارند، با سوء استفاده از فقدان نظارت درست  بر عملكرد شبكه‌هاي موبايلي در كشور و با اهدافي از پيش تعيين شده تشويش اذهان عمومي جامعه را موجب مي‌شوند.

گفتني است اقدام كانال تلگرامي روزنامه ايران در حالي انجام گرفت كه قبلا نيز ارتباط نداشتن اين كانال به بسته خبري صرفا جهت اطلاع، توسط باشگاه خبرنگاران جوان صداوسيما اطلاع رساني شده بود.

 

- - , .

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 284 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 22:45

در کمیسیون تلفیق بودجه تلاش خواهیم کرد که بودجه سازمان صدا وسیما را افزایش دهیم ،زیرا برخورد سیاسی با صدا و سیما در موضوع اعتبارات باعث ایجاد چالش در برنامه های فرهنگی کشور می شود .

به گزارش روابط عمومي رسانه ملي، نصرالله پژمانفر عضو كميسيون فرهنگي مجلس در گفتگو با مجلس تي وي با بيان اينكه اگر صدا وسيما بخواهد در تراز جمهوري اسلامي ايران نقش آفرين باشد بايد از امكانات بودجه اي برخوردار باشد افزود: دربودجه سال 94 ،و در مقايسه اعتبارات صدا وسيما با ساير دستگاه هاي فرهنگي و تاثيرات رسانه ملي ، كمترين افزايش اعتبار متعلق به صدا و سيماست در حالي كه بيشترين فشارها بر اين سازمان وارد مي شود.

 نصرالله پژمانفر با اشاره به بودجه صدا و سيما و افزايش يك درصدي آن در مقايسه با ساير سازمان ها و وزارت خانه ها تاكيد كرد:متاسفانه در لايحه بودجه سال 95 نيز عليرغم تاكيدات صورت گرفته مبني بر اصلاح بودجه رسانه ملي  باز هم شاهد كاهش بودجه ،نسبت به ساير سازمان ها هستيم. 

 عضو كميسيون تلفيق لايحه بودجه مجلس شوراي اسلامي گفت: دولت ها صدا و سيما را به عنوان تريبوني براي گفتگوي يك طرفه با مردم مي دانند و اين مسئله باعث شده كه از ابزار بودجه براي رسيدن به خواسته هاي خود در رسانه ملي استفاده كنند. 

 وي ضمن ابراز نگراني از كمبود بودجه صدا و سيما گفت: امروز نگراني عمده به غير از بودجه جاري صدا و سيما از دست دادن حق ماهواره هاست كه متأسفانه به دليل كوتاهي هاي صورت گرفته امتيازات ويژه اي را از دست مي دهيم.

نماينده مردم مشهد و كلات در مجلس شوراي اسلامي در خصوص آگهي هاي صدا وسيما گفت : در حالي كه براقتصاد مقاومتي به عنوان يكي از سياست هاي مهم نظام تاكيد داريم ، آگهي بايد بتواند فرصتي براي تبليغات در راستاي سياست هاي كلان نظام باشد اما متاسفانه در نظر گرفتن بيشتر درآمدهاي صدا وسيما و اعتبارات آن براساس تبليغات منجر به اين خواهد شد كه صدا و سيما در عرصه تبليغات غير از سياست هاي ابلاغي مجبور به ايجاد فرصت تبليغاتي شود كه اين امر اساساً غلط است.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: صدا و سيما امروز در بودجه جاري خود با چالش هاي جدي مواجه است و نمي تواند برنامه هاي بلند مدت خود را در اين مسئله پيگيري كند.

وي تاكيد كرد:دولت مي داند كه اگر صدا وسيما بخواهد در تراز جمهوري اسلامي ايران نقش آفرين باشد و الگويي براي ديگر كشورها بشمار رود بايد امكانات لازم را در اين بخش فراهم كند. 

 عضو كميسيون تلفيق لايحه بودجه سال 95 با اشاره به تفاوت تقسيم اعتبار بين سازمان هاي مختلف فرهنگي خاطر نشان كرد: اين تفاوت براي ما نگران كننده است. افزايش بودجه در برخي از بخش هاي فرهنگي بالاي 40 درصد بوده و اين در حالي است كه در بودجه صدا و سيما كه مهمترين بخش فرهنگي است اين افزايش وجود نداشته و رسانه ملي در اين عرصه با مشكل جدي مواجه است. 

 پژمانفر گفت: جلسات كميسيون تلفيق لايحه بودجه سال 95 ، از 9 اسفند آغاز بكارخواهد كرد و اعضاي كميسيون تلاش خواهند، افزايش اعتبارات صدا و سيما را پيگيري كنند.

- - , .

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 136 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 19:42

گزارشي از نظرات نمايندگان مردم در باره بودجه صدا و سيما:

بر اساس لايحه پيشنهادي دولت در بودجه سال 1395 صدا وسيما مكلف خواهد شد تا 53 در صد از بودجه خود را راسا تهيه كند كه اين امر راهي جز افزايش آگهي هاي تجاري براي كسب در آمد، براي سازمان باقي نمي گذارد.

به گزارش مجلس تي وي به نقل از تسنيم از آنجايي كه دولت در لايحه پيشنهادي سال آينده ، سهم خود در تامين بودجه صدا و سيما را تنها 28. 1 درصد افزايش داده ، رسانه ملي ناچار به افزايش 25 درصدي بودجه اش از طريق فروش آگهي هاي تبليغاتي شده است. بر اين اساس47 درصد بودجه اين دستگاه از سوي دولت تامين مي شود و مسوولان صداوسيما بايد 53 درصد ديگر را از طريق فروش آگهي بدست بياوردندكه اين عامل مي تواندضمن داشتن آثار سوء،به ترويج مصرف گرايي جامعه نيز بيانجامد.

با توجه به تاكيدات مقام معظم رهبري درخصوص نقش رسانه ملي در مبارزه با نفوذ فرهنگي و جنگ نرم دشمنان ، با نگاهي گذرا به سهم درآمد رسانه ملي از اعتبارات هزينه اي كمك دولت در يك دهه گذشته تا به امروز،مي توان دريافت كه ،تخصيص اعتبار به صدا و سيما همچنان رو به كاهشبوده ونمي تواند به نقش بي بدليل خود در اين مسير بپردازد.

با نگاهي مقايسه اي بين ارقام موجود مي توان ديد كه درسال 84 سهم دولت در تأمين اعتبارات سازمان صدا وسيما 71 درصد بوده اما هرقدر كه جلوتر رفته، اين نسبت در سال 94 به چيزي در حدود 47 درصد رسيده است.

رشد بودجه صدا و سيما در لايحه 95، فقط 1 درصد!

در شرايطي كه برخي وزارتخانه ها و دستگاههاي دولتي شاهد افزايش بيش از 50 درصدي اعتبارات در بودجه سال 95 هستند و بودجه عمراني آنها تا 90 درصد افزايش يافته است ،بودجه سازمان صدا و سيما كه بزرگ ترين و فراگيرترين رسانه كشور به شمار مي آيد تنها 1.28 درصد رشد داشته واين رقم در حالي اختصاص يافته كه سهم بودجه وزارت ورزش و جوانان 70.61 درصد ، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي 51.19 درصد، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي 31.4 درصد، سازمان تبليغات اسلامي 12.59 درصد و سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري 44.89 درصد افزايش داشته است،وكارشناسان امر را، نسبت به اين تصميم معترض كرده است.

دولت با علم به تبعات منفي پخش آگهي از شبكه هاي سازمان، بخش اعظم مسئوليت تامين بودجه را بر مبناي درآمدهاي حاصل از اين موضوع پي ريزي نموده واين تصميم در حالي اتخاذ شده كه دولت رقم 1200 ميليارد تومان ميزان درآمد اختصاصي صدا و سيما در سال 94 را به رقم 1500 ميليارد تومان افزايش داده است. كه در واقع دولت با اين افزايش 25 درصدي درآمد اختصاصي، فرصتي را براي اين رسانه فراهم كرده تا با قبول تبعات منفي پخش آگهي بازرگاني از شبكه هاي صدا و سيما، به تحصيل درآمد جهت تامين بودجه خود بپردازد.

افزايش بودجه عمراني كل كشور، آري! رسانه ملي، خير!

بودجه عمراني سازمان صدا و سيما در قانون سال 1394، رقمي بالغ بر 3160 ميليارد ريال است وعليرغم افزايش 25درصدي بودجه عمراني كل كشور در لايحه بودجه 1395، نسبت به قانون سال 1394، سهم سازمان با كاهش 20.88 درصدي به رقمي معادل 2500 ميليارد ريال تقليل يافته است. اين در حالي است كه دولت بر اساس قانون الحاق برخي موارد به قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت مصوب 1394، موظف شده از ابتداي سال 1395، سهم بودجه عمراني سازمان صدا و سيما را با هدف تكميل سيگنال رساني ديجيتالي تلويزيوني افزايش دهد. متاسفانه اين كاهش 20.88 رصدي در بودجه عمراني در حالي است كه انحصاري بودن فعاليت هاي رسانه ملي در كشور و لزوم بروز رساني تجهيزات و زيرساخت هاي سازمان جهت مقابله با شبكه هاي معاند خارجي اقتضاء دارد نسبت به بودجه عمراني رسانه ملي بصورت جامع تري نگريسته شود.

در حالي كه رئيس امور فرهنگ، گردشگري و ورزش سازمان مديريت و برنامه ريزي تاكيد دارد كه بودجه رسانه ملي يك دوم كل بودجه فرهنگي تمام كشور است و اين موضوع سهم عمده سازمان صدا وسيما را در معادلات بودجه اي نشان مي دهد اما دكتر ساسان شاه ويسي رئيس پژوهشكده مطالعات راهبردي دانشگاه تهران تاكيد دارد كه نهادهايي كه به قوه مجريه تعلق داشته و يا به آن نزديك هستند،از بيشترين بودجه تخصيصي برخوردارند و سازماني مانند صدا و سيما كه درمسير مستقل و هدفمند حركت مي كند،از كمترين سهم بودجه سالانه برخوردار شده است.

تبليغات بي‌حساب و كتاب ، آفت رسانه است

بيژن نوباوه عضو كميسيون فرهنگي مجلس، نگاه غيرعلمي دولت را،عامل تبعيض در تخصيص بودجه سالانه دانست وگفت:دولت در اشتباهي بزرگ بيش از نيمي بودجه صدا و سيما را وابسته به تبليغات و فعاليت‌هاي خوداتكايي دانسته و اين در حالي است كه 15 سال پيش سهم بودجه رسانه ملي از بحث تبليغات تنها يك هشتم بود. نماينده تهران افزود:اگر صدا و سيما رسانه ملي ومتعلق به نظام و زير مجموعه ارگانهاي دولتي است بايد بودجه‌ خود را بصورت كامل از دولت دريافت كند. عضو كميسيون فرهنگي تبليغات بي‌حساب و كتاب را آفت رسانه دانست وگفت:اين روش تاثير سوء بر سبك زندگي اسلامي ـ ايراني دارد و مصرف‌گرايي را رواج مي‌دهد. نماينده مردم تهران با اشاره به اينكه نه تنها دولت بلكه مجلس هم در بودجه‌نويسي سازمان صدا و سيما نگاه مثبتي نداردتاكيد كرد: سال گذشته تلاش‌هايي از سوي مجلس صورت گرفت تا حداقل بخشي از بودجه فرهنگي استان‌ها به صدا و سيما اختصاص يابد اما امسال اين اتفاق هم رخ نداد.

تاثير كاهش قيمت نفت بر اعتبارات بودجه اي 

سيد هادي حسيني عضو عضو هيأت رئيسه كميسيون تلفيق بودجه مجلس نيز در گفتگو با خبرنگار مجلس تي وي با بيان اين كه صدا و سيما فرصت، وظرفيت بزرگي براي كشور است،ومي تواند در دانشگاه، حوزه علميه و مركز نشر قرآن و مفاهيم اسلامي تاثير بزرگي داشته باشد گفت: بي توجهي به بودجه سازماني با كار كرد هاي بزرگ فرهنگي ضربه بزرگي به كشور است وقطعا صحيح نيست.

نماينده مردم قائمشهربا اشاره به اينكه به عنوان عضو هيأت رئيسه كميسيون تلفيق بودجه مجلس، تلاش مجدانه اي را براي ارتقا بودجه سازمان خواهد شد در خصوص تامين اعتبار مورد نياز سازمان صدا و سيما از محل پخش آگهي هاي بازرگاني گفت: هر چند يكي از محل هاي درآمد رسانه ملي تبليغات است و كسب درآمد از اين طريق ايرادي ندارد،اما صدا و سيما بايد تنها بخشي از بودجه مورد نياز خود را از محل آگهي ها كسب كند، و بقيه نيازها بايد توسط دولت تامين شود چرا كه رسانه ملي نهادي حاكميتي است.

عدالت بودجه اي در حق صدا وسيما رعايت نشده است

لاله افتخاري عضو كميسيون فرهنگي مجلس محدود كردن صدا و سيما در قالب سازمان‌هاي فرهنگي،‌را دسته بندي غلطي دانست وگفت: سازمان صدا وسيما موظف به آموزش عمومي در بخش هايي چون سلامت ،‌ بهداشت ، سواد ، رفتارهاي اجتماعي و حتي سوانح رانندگي است كه تاثيرات آن تنها به امور فرهنگي مربوط نمي شود وهمه اقشار جامعه را شامل مي‌شود. نماينده تهران افزود: انصاف نيست كه بودجه اين سازمان همانند بودجه سازمان هاي فرهنگي ديده شود حال آنكه حتي اين عدالت نيز در حق صدا و سيما رعايت نشده و خيلي كمتر از دستگاه هاي ديگر ، شامل رشد بودجه اي شده است . وي افزود:عدالتي كه نماينده سازمان مديريت و برنامه ريزي در تدوين لايحه بودجه به آن اشاره دارد، در افزايش يك درصدي بودجه صدا و سيما ديده نمي شود.

نظر مساعد اعضاي كميسيون برنامه و بودجه بر افزايش بودجه رسانه ملي حسينعلي حاجي دليگاني عضو كميسيون برنامه وبودجه مجلس درگفتگو با مجلس تي وي، با اشاره به كاهش بودجه صدا وسيما در سالهاي اخير،‌وتخصيص نيافتن بودجه ناكافي مصوب ،گفت: اين عامل باعث شده فشارهايي زيادي به رسانه ملي وارد شود. نماينده مردم شاهين‌شهر، ميمه و برخوار در مجلس تاكيد كرد: نمايندگان تلاش خواهند كرد تا در كميسيون هاي برنامه، بودجه و محاسبات ويا تلفيق نسبت به تقويت بودجه سال آينده سازمان صدا و سيما توجه لازم را داشته تا ارقام بودجه دولت از سوي نمايندگان ،در مجلس افزايش يابد. اين نماينده در پاسخ به اين سوال كه نظر ساير اعضاي كميسيون برنامه و بودجه در خصوص افزايش بودجه رسانه ملي چيست، گفت: عمدتا نظر اعضاي كميسيون بر افزايش بودجه صدا و سيما است، اما از رئيس رسانه ملي در خواست مي كنيم كه حضور بيشتري در مجلس داشته باشند.

عضو كميسيون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به تامين 53 درصدي سهم بودجه سازمان، توسط صدا وسيما افزود:اين امر موجب افزايش حجم آگهي هاي تجاري در رسانه ملي و بالطبع افزايش فرهنگ مصرف گرايي در جامعه، وتبليغ آن خواهد شد كه اين اتفاق با اهداف اصلي رسانه ملي در تضاد است.

اتفاق نظر اعضا كميسيون فرهنگي بر كمبود بودجه صداو سيما

اظهار نظر فردي نمايندگان مجلس درباره بودجه صدا و سيما در حالي است كه اعضاكميسيون فرهنگي در جلسه اي كه با حضور معاونين سازمان برنامه و بودجه و صدا وسيما براي بررسي بودجه اين دستگاه برگزار شده بود ، بااتفاق نظر كاهش بودجه سازمان صدا و سيما در لايحه بودجه 95 راغيرعادي دانسته و ازسازمان مديريت وبرنامه ريزي خواستند باتوجه به نقش وعملكرد اين سازمان، نسبت به افزايش اعتبارات اين سازمان اقدام كند . در اين جلسه رئيس كميسيون فرهنگي مجلس گفت :كاهش اعتبارات اين سازمان در سالهاي گذشته موجب شد برخي از ماهواره ها تعطيل شود و اين يعني محروم كردن افرادي كه در سراسر جهان تشنه دريافت پيام هاي نظام جمهوري اسلامي ايران هستند . وي به اقدام رئيس سازمان صدا و سيما در تعطيلي برخي دفاتر اين سازمان در كشورهاي ديگر اشاره كرد و گفت : ما مي دانيم كه مضايق بودجه اي و اعتباري موجب چنين اقدامي شده است ولي معتقديم اين اقدام موجب كندي ابزار رسانه اي و تضعيف آن مي شود و باعث مي شود كه انزواي بين المللي را به خودمان تحميل كنيم.

وي همچنين با اشاره به متوقف ماندن بسياري از پروژه هاي فيلم و سريال فاخر از جمله حضرت موسي گفت : محدوديت بودجه سازمان صدا و سيما در اين سال ها موجب شده بسياري از فعاليت هاي محتوايي اين سازمان متوقف مانده يا ناقص اجرا شود .

**

در جدول پيوست ميزان افزايش بودجه 95 در سازمان ها و نهاد هاي مختلف فرهنگي مقايسه شده است . ارقام به ميليارد ريال است.

- - , .

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 283 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 19:42

به گزارش روابط عمومي رسانه ملي سيروس تقي نژاد بازيگر پيشكسوت تئاتر، سينما و تلويزيون كه در سريال معماي شاه نقش آفريني مي كرد براثر تصادف در اتوبان تهران كرج جان به جان آفرين تسليم كرد. مرحوم تقي نژاد پيش از اين در سريال هايي چون «مختارنامه»، «راز شيوا» و  «تاكسي برگشتي» نيز  بازي كرده بود.

وي در سريال «معماي شاه» در نقش قوام شيرازي در قسمت هاي اول و دوم حضور داشت.

روابط عمومي رسانه ملي درگذشت اين هنرمند پيشكسوت را به خانواده او و جامعه هنري تسليت مي گويد.

- - , .

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 120 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 19:42

ویژه برنامه «ما همیشه با همیم» از شبکه رادیو سلامت، جمعه 7 اسفند، از ساعت 8 صبح تا پایان زمان رأی گیری به منظور دعوت مردم به حضور گسترده و با شکوه در انتخابات تقدیم شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

به گزارش روابط عمومي رسانه ملي، سلامت يكي از زيرساخت‌هاي كشور است و مجلس شوراي اسلامي به عنوان ركن اوليه قانونگذاري، در حوزه سلامت جامعه تاثيرگذار است و هر نماينده مجلس يك سفير سلامت است. 

ويژه برنامه «ما هميشه با هميم» با موضوعاتي از قبيل نگاهي به دستاوردهاي پزشكي و چگونگي افزايش خدمات بهداشتي و درماني، آشنايي با مصوبات مجلس شوراي اسلامي در كميسيون بهداشت و درمان، معرفي قطب‌هاي علمي كشور، گزارش از حضور مردم در حوزه هاي راي گيري در تهران و ساير مراكز استان‌ها پخش مي شود./110

- - , .

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 160 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 2:48

رهنما بازيگر سينما و تلويزيون در خصوص حضور خود در سريال «غيرعلني» گفت: نقش «فرانك عظيمي» در «غيرعلني» كه من بازي كردم، بيش از هر چيز ديگري به دنبال پول و موقعيت است. نمي‌توان او را شخصيت مثبتي دانست، اما دوست‌داشتني است و به نظر مي‌رسد مخاطبان با اين نقش ارتباط برقرار مي‌كنند.
وي افزود: فرانك عظيمي مشاور رضا پوركريمي يكي از نامزدهاي انتخاباتي سريال با بازي برزو ارجمند است. «فرانك» با «رضا پوركريمي» نسبت خانوادگي دارد و دختر عمه و خواهر رضاعي اين شخصيت است و در مسير انتخابات همراه اوست. به همين دليل نامزد رضا نسبت به ارتباط اين دو با يكديگر كنجكاو مي‌شود و ...
بازيگر سريال تلويزيوني «پژمان» در خصوص ويژگي‌ نقش افزود: «فرانك» در واقع زني شكست خورده و ناموفق در زندگي‌اش است؛ اما اصرار دارد در كلاس‌هاي موفقيت شركت كند.
وي ادامه داد: «فرانك عظيمي» جزو نقش‌هايي است كه پيش از اين نظير آن را كمتر در تلويزيون ديده‌ايم. شخصيتي متفاوت است و شايد شبيه آن را خودم قبلا در سريال «گاوصندوق» بازي كرده بودم كه سال‌ها قبل از شبكه سه پخش شد.
وي درباره نوع كمدي يا طنز به كار رفته در نقش نيز بيان كرد: جنس كمدي كه من معمولا در بازي‌ام دنبال مي‌كنم، موقعيت محور است. خيلي به كلام متكي نيست. مثلا «فرانك» تاكيد كرد كه سه گام تا موفقيت فاصله بيشتر نيست و اين جمله براي او به يك شعار تبديل شده است. اصرار دارد كه آن را به اطرافيان خود هم انتقال دهد. خود من هم به كلاس‌هاي مثبت‌انديشي و روان‌شناسي علاقه دارم و گاهي هم در آن شركت مي‌كنم. بعضي از اين كلاس‌ها واقعا تاثيرگذار است؛ اما ما در «غيرعلني» كاريكاتوري از مدرسان اين كلاس‌ها را براي فرانك شبيه‌سازي كرده‌ايم.
بازيگر «خوب، بد، زشت» درباره تجربه همكاري با مهرداد خوشبخت اظهار كرد: من قبل از اين با مهرداد خوشبخت تجربه همكاري نداشتم، اما تعريف حرفه‌اي بودن ايشان را شنيده بودم. چند سالي است كه همكاري با كارگرداناني كه همكاري با آن‌ها آرامش بيشتري به من مي‌دهد برايم از همكاري با آن‌هايي كه شايد از نظر اسم معروف‌تر هستند، اولويت دارد. اما پيمان‌ قاسم‌خاني قبل از شروع كار به من گفت كه خوشبخت يكي از خوش‌تكنيك‌ترين كارگردان‌هاست. اكنون بعد از چهل جلسه همكاري مي‌توانم او را يكي از سه كارگردان برتر از نظر مديريت، كارگرداني و اخلاق بدانم كه تاكنون با آن‌ها همكاري كرده‌ام.
رهنما با اشاره به آماده بودن فيلم‌نامه‌ اين سريال در ابتداي كار خاطرنشان كرد: اين يكي از ويژگي‌هاي مطلوب كار است و تكليف بازيگر را در برنامه‌ريزي كاري‌اش روشن مي‌كند. وقتي فيلم‌نامه كامل داريم، معلوم است چند جلسه فيلم‌برداري داريم و زمان‌بندي و نظم در كار حكم‌فرماست. ضمن اين كه آقاي خوشبخت از بازيگران خواست تا اگر پيشنهادي براي هر نقش دارند به آن اضافه كنند.
گفتني است ميني‌سريال «غيرعلني» به قلم مهدي حمزه و حسين‌تراب‌نژاد به كارگرداني مهرداد خوشبخت توسط مهدي جودي در مركز گسترش فيلم‌نامه‌نويسي رسانه ملي تهيه و از 24 بهمن از شبكه دوم سيما روي آنتن رفته است./110

- - , .

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 122 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 2:48

سومین جلسه شورای تخصصی کودک و نوجوان برگزار شد

به گزارش روابط عمومي رسانه ملي، سومين جلسه شوراي تخصصي كودك و نوجوان سازمان صدا و سيما عصر روز سه‌شنبه 27بهمن در محل ساختمان معاونت سيما برگزار شد.
در اين جلسه احسان شريعتي، مسئول واحد رصد و ارزيابي دبيرخانه شورا، گزارشي از شناسايي مراكز علمي، پژوهشي و هنري مستقر در شهر مقدس قم و مذاكرات صورت‌گرفته با آنان ارائه كرد.
براساس اين گزارش، مركز مشاوره مأوا، مركز روان‌شناسي حوزه علميه قم، انجمن روان‌شناسي حوزه علميه، انجمن علوم تربيتي حوزه علميه قم، موسسه آموزش عالي اخلاق و تربيت، دفتر همكاري حوزه و دانشگاه، موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني (ره)، موسسه دارالحديث، دفتر همكاري كودك و آموزش پرورش حوزه علميه قم، مركز تخصصي تربيت مربي دفتر تبليغات اسلامي، اداره تبليغ نوين دفتر تبليغات اسلامي، پژوهشكده باقر العلوم(ع) و ... از مراكزي بودند كه درباره آن ها صحبت شد.
در بخش ديگري از جلسه، چكيده پژوهش‌هاي صورت‌گرفته در خصوص نسبت كوچك‌سالان و تبليغات تلويزيوني در ايران و جهان توسط احسان عسكري ارائه شد. براساس اين داده‌ها، خردسالان توانايي تشخيص ميان برنامه‌هاي تلويزيوني و آگهي هاي تجاري را ندارند و در بسياري كشورها، براي پخش آگهي هاي بازرگاني در شبكه‌هاي تلويزيوني ويژه كوچك‌سالان، ممنوعيت يا محدوديت وجود دارد.
در ادامه جلسه، اعضاي شورا نظرهاي خود را درباره اين موضوع بيان كردند و مقرر شد در جلسه آينده، پيش‌نويس آيين‌نامه پيشنهادي تبليغات بازرگاني براي مخاطبان كوچك‌سال در رسانه ملي،بررسي شود. /110

- - , .

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 125 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 2:48

اخبارسومين جلسه شوراي تخصصي كودك و نوجوان برگزارشدفرانك درواقع زني ناموفق در زندگي‌اش استما هميشه با هميماز ليگ قهرمانان اروپا تا رشد فوتبال چين در فوتبال 120گفتمانی جدید پس از پخش سریال کیمیاسنگ پا در روزهای پایانی پیش تولیدبررسی عملکرد دو ساله نهادهای ذیربط در اقتصاد مقاومتیسایه پلیس بر کلاس‌های درس آمریکاپخش زنده اختتامیه جشنواره هنری مدرسه عشقبرگ هایی از مبارزات آیت الله طالقانی با رژیم پهلویبه تماشای جاذبه های طبیعی یاسوج بروید

http://pririb.ir/آخرین اخبار <p>سومين جلسه شوراي تخصصي كودك و نوجوان رسانه ملي با موضوع نسبت كوچك&zwnj;سالان با آگهي هاي بازرگاني برگزار شد.</p> http://pririb.ir/Persian/ModulesPage.aspx?modulename=News2&action=viewtext&news=62531 http://pririb.ir/ <p><span style="font-size: x-small;">بهاره رهنما در گفت و گو با پايتخت گفت:جنس كمدي كه من معمولا در بازي&zwnj;ام دنبال مي&zwnj;كنم، موقعيت محور است. خيلي به كلام متكي نيست.</span></p> http://pririb.ir/Persian/ModulesPage.aspx?modulename=News2&action=viewtext&news=62519 http://pririb.ir/ <p>ويژه برنامه &laquo;ما هميشه با هميم&raquo; از شبكه راديو سلامت، جمعه 7 اسفند، از ساعت 8 صبح تا پايان زمان رأي گيري به منظور دعوت مردم به حضور گسترده و با شكوه در انتخابات تقديم شنونده هاي صداي دانش، نشاط و آرامش مي شود.</p> http://pririb.ir/Persian/ModulesPage.aspx?modulename=News2&action=viewtext&news=62518 http://pririb.ir/ <p>برنامه "فوتبال 120" با بررسي بازي&zwnj;هاي اروپا تا رشد سريع فوتبال چين از شبكه ورزش پخش مي شود.</p> http://pririb.ir/Persian/ModulesPage.aspx?modulename=News2&action=viewtext&news=62517 http://pririb.ir/ <p><span class="intro-text">نویسنده مجموعه &laquo;کیمیا&raquo; معتقد است این سریال نوعی گفتمان اجتماعی ایجاد کرد که نیاز امروز جامعه ما است.</span></p> http://pririb.ir/Persian/ModulesPage.aspx?modulename=News2&action=viewtext&news=62514 http://pririb.ir/ <p>تهیه&zwnj;کننده سریال&laquo;سنگ پا&raquo;&nbsp; از روزهای پایانی پیش تولید این سریال در اسفند ماه خبرداد.</p> http://pririb.ir/Persian/ModulesPage.aspx?modulename=News2&action=viewtext&news=62513 http://pririb.ir/ <p style="text-align: justify;" dir="RTL">بیست و ششمین قسمت برنامه اقتصادی &laquo;چوب خط&raquo;، با موضوع بررسی عملکرد دو ساله نهادها مربوط در حوزه اقتصاد مقاومتی، چهارشنبه این هفته از شبکه افق پخش می&zwnj;شود.</p> http://pririb.ir/Persian/ModulesPage.aspx?modulename=News2&action=viewtext&news=62509 http://pririb.ir/ <p style="text-align: justify;" dir="RTL">سومین قسمت مجموعه مستند &laquo;تسامح صفر&raquo; با موضوع پیاده سازی تمهیدات امنیتی شدید در مدارس آمریکا، چهارشنبه 28 بهمن از شبکه افق پخش می&zwnj;شود.</p> http://pririb.ir/Persian/ModulesPage.aspx?modulename=News2&action=viewtext&news=62508 http://pririb.ir/ <p dir="RTL">مراسم اختتامیه جشنواره هنری "مدرسه عشق" به صورت زنده، چهارشنبه 28 بهمن از شبکه افق پخش می&zwnj;شود.</p> http://pririb.ir/Persian/ModulesPage.aspx?modulename=News2&action=viewtext&news=62507 http://pririb.ir/ <p dir="RTL">با نزدیک شدن به هفتم اسفند ماه و برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، سریال تلویزیونی معمای شاه نیز حال و هوایی انتخاباتی به خود می&zwnj;گیرد.</p> http://pririb.ir/Persian/ModulesPage.aspx?modulename=News2&action=viewtext&news=62500 http://pririb.ir/ <p>برنامه &laquo;ایران&raquo; شبکه مستند این هفته به معرفی هنر شمع سازی، موزه آبگینه و جاذبه های طبیعی در یاسوج می پردازد.</p> http://pririb.ir/Persian/ModulesPage.aspx?modulename=News2&action=viewtext&news=62493 http://pririb.ir/

- - , .

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 143 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 18:25

از شبكه مستند سيما

به تماشاي جاذبه هاي طبيعي ياسوج برويد


برنامه «ايران» شبكه مستند اين هفته به معرفي هنر شمع سازي، موزه آبگينه و جاذبه هاي طبيعي در ياسوج مي پردازد.


به گزارش روابط عمومي رسانه ملي، نخستين آيتم برنامه «ايران» معرفي هنر شمع سازي است. هنري كه با انواع قالبها، رنگها، عطرها و لوازم مختلف مي توان در آن فعاليت كرد.
اين برنامه در ادامه سراغ موزه آبگينه مي رود. آبگينه يكي از موزه‌هاي شهر تهران و خانه‌اي تاريخي مربوط به دوره قاجار است كه در تهران، خيابان سي تير قرار دارد. آبگينه، موزه تخصصي شيشه و سفال است.
آيتم پاياني «ايران» معرفي جاذبه هاي طبيعي در ياسوج است. ياسوج يكي از شهرهاي كهگيلويه و بويراحمد با زيبايي‌هاي خدادادي اين سرزمين بكر و چشم نواز زاگرس جنوبي است.
شهر ياسوج به دليل جاذبه هاي طبيعي، توريستي و گردشگري به عنوان پايتخت طبيعت ايران شناخته شده است. اين شهر با زيبايي هاي چشم نواز همچون قطعه حريري سبز در دامنه هاي دناي شرقي قرار گرفته و به واسطه اين زيباييها و آب وهواي مطبوعش، هر ساله در فصل بهار و تابستان، پذيراي گردشگران وعلاقمندان به طبيعت است.
آبشار ياسوج، تنگ گنجه‌اي، پارك جنگلي ياسوج، تنگ مهريان، پيست اسكي كاكان ياسوج، درياچه سد شاه قاسم و آبشار تنگ تامرادي از جمله جاذبه هاي طبيعي شهر ياسوج است.
«ايران» جمعه 30 بهمن ساعت 21:30 از شبكه مستند سيما روي آنتن مي رود و بازپخش آن سه شنبه چهارم اسفند ساعت 21:30 خواهد بود.


- - , .

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 322 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 17:04

برگ هايي از مبارزات آيت الله طالقاني با رژيم پهلوي

به گزارش روابط عمومي رسانه ملي،در قسمت شانزدهم سريال معماي شاه،بينندگان شاهد پرداختن سريال به انتخابات شانزدهمين دوره مجلس شوراي ملي در سال 1328 خواهند بود.

بهانه ورود داستان به موضوع انتخابات نيز تمايل «محمود وزيري» براي ثبت نام در انتخابات است.  محمود با حضور در جلسات گروه‌هاي مذهبي،به كانديداتوري علاقه مند مي‌شود و در اين مسير با مشكلات گوناگوني مواجه مي‌خواهد شد.

همچنين در اين قسمت «عبدالحسين هژير» به دست گروه فدائيان اسلام ترور مي‌شود.

همزمان با پخش قسمت شانزدهم معماي شاه، بازي «محمود مقامي» در نقش مهدي عراقي و «علي دهكردي» در نقش آيت الله مرحوم طالقاني در اين سريال آغاز خواهد شد. «جليل فرجاد» در نقش يك روحاني از ديگر بازيگران قسمت جديد معماي شاه است.

اين سريال80قسمتي به نويسندگي و كارگرداني «محمدرضا ورزي» و تهيه‌كنندگي «علي لدني» در سيماي جمهوري اسلامي ايران ساخته‌شده است.80 بازيگر اصلي، 520بازيگر فرعي و بيش از 560 نفر از عوامل پشت دوربين از ارديبهشت سال 1391 تاكنون در ساخت اين اثر همكاري داشته‌اند.

معماي شاه به‌مرور وقايع تاريخي، اجتماعي و سياسي ايران در فاصله سال‌هاي 1317 تا 1357 هم‌زمان با دوران پهلوي دوم مي‌پردازد.

علاقه‌مندان علاوه بر رسانه‌هاي عمومي و رسمي مي‌توانند اخبار و عكس‌هاي مربوط به اين سريال را از طريق سايت رسمي معماي شاه به نشاني www. moamaeshah. ir، صفحه رسمي اين سريال در اينستاگرام به نشاني moamaeshahofficialtv و كانال رسمي سريال در تله گرام به نشاني https: //telegram. me/moamaeshah دنبال كنند.

زمان پخش و تكرار معماي شاه

اين سريال جمعه‌شب‌ها ساعت 22 به‌صورت هم‌زمان از شبكه يك سيما و شبكه HD پخش و در اين زمان‌ها تكرار خواهد شد:

  1. بامداد شنبه ساعت: 1:30 شبكه يك سيما
  1. روز شنبه هر هفته: ساعت 9:30 و 14:30 شبكه يك سيما
  1. روزهاي دوشنبه: ساعت 19:45 شبكه يك سيما
  1. روزهاي پنج‌شنبه: ساعت 17:40 شبكه سه سيما

- - , .

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 129 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 17:04

نقدي بر فيلم نفس در شبكه مستند


شبكه مستند سيما، پشت صحنه فيلم سينمايي «نفس» ساخته نرگس آبيار داراي سيمرغ زرين بهترين فيلم با نگاه ملي از جشنواره سي و چهارم فيلم فجر را براي اولين بار روي آنتن مي برد.


به گزارش روابط عمومي رسانه ملي، «نفس» آخرين ساخته نرگس آبيار است كه در سي و چهارمين جشنواره فيلم فجر در بخش بهترين بازيگر نقش مكمل زن سيمرغ گرفت و بهترين فيلم با نگاه ملي شناخته شد.
اين فيلم در رشته هاي ديگري چون بهترين موسيقي متن، بهترين طراح صحنه و لباس، بهترين چهره پردازي و بهترين جلوه هاي ويژه ميداني و جلوه هاي ويژه بصري نامزد دريافت جايزه بود.
فيلم سينمايي «نفس» سومين تجربه كارگرداني نرگس آبيار پس از ساخت فيلم هاي «اشياء از آنچه در آينه مي بينيد به شما نزديكترند» و «شيار 143» به شمار مي‌آيد و روايت زندگي چهاركودك به نام هاي بهار، نادر، كمال و مريم است كه به همراه پدرشان غفور و مادربزرگ‌ خود در دهه 50خورشيدي نفس مي كشند! دنياي اين كودكان، دنيايي پر از روياهاي زيباي كودكانه است و قرار است رنگ حقيقت به خود بگيرد.
سيدمهدي مؤيدي تدوين تصاوير پشت صحنه اين فيلم را به انجام رسانده و مخاطبان مي توانند گفتگو با نرگس آبيار، ساعد نيك زاد مدير فيلمبرداري و اصغر نژاد ايماني طراح صحنه و لباس در اين اثر را تماشا كنند.
تصاويري از بازديد دكتر ايوبي از مراحل ساخت «نفس» و مصاحبه با او و نمايش بخش هايي از فيلم، از جمله ديگر آيتم هاي اين پشت صحنه است.
جمشيد هاشم پور، مهران احمدي، پانته آپناهي ها، گلاره عباسي، سيامك صفري، ساقي زينتي، ساره نورموسوي، محمدرضا شيرخانلو، علي خان بابايي، علي نفيسي، احسان قاسمي، روژان آراوند، بهادر محمدنژاد، وحيد نفر، الهه براداران، آتيه جاويد و شبنم مقدمي از بازيگران فيلم سينمايي «نفس» هستند.
نرگس آبيار علاوه بر كارگرداني، نگارش فيلمنامه «نفس» را نيز به عهده داشته و شركت سينمايي نورتابان، ابوذر پورمحمدي و محمدحسين قاسمي تهيه كنندگان اين فيلم سينمايي هستند.
پشت صحنه «نفس» ساعت 19روز چهارشنبه 28بهمن به مدت 11دقيقه از شبكه مستند سيما روي آنتن مي رود و پنجشنبه 29 بهمن ساعت 14:30 بازپخش مي شود.


- - , .

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 122 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 14:37

مرور بزرگ‌ترين ناآرامي اعتراض آميز در انگليس

به گزارش روابط عمومي رسانه ملي، برنامه «دريچه» به تهيه‌كنندگي و كارگرداني زهرا كشاورزي اين هفته مستند «شورش در تاتنهام» را براي پخش در نظر گرفته است.
حدود چهار سال پيش شورش‌هاي خشونت بار در منطقه تاتنهام در شمال لندن آغاز شد. اين حوادث بزرگ ترين نا آرامي اعتراض آميزي بود كه مردم انگليس در سه دهه گذشته شاهد آن بودند. حدود سه هزار نفر دستگير شدند و پنج تن نيز جان خود را از دست دادند، اما به راستي علت و ريشه اين اعتراضات چه بود؟
شورش هاي سال 2011 انگليس سر خط خبرهاي كل دنيا را به خود اختصاص داد. اولين جرقه هاي ناآرامي در محله فقيرنشين تاتنهام در شمال لندن اتفاق افتاد. ابتدا آشوب‌هاي خياباني و شورش هاي مردمي به دنبال قتل يك جوان سياه‌پوست 29 ساله با نام مارك دوگان به دست پليس لندن آغاز و به تدريج به نقاط ديگر لندن و سپس كل انگليس كشيده شد.
اكنون با گذشت چهار سال از آن واقعه هنوز هم در ميان حلقه هاي سياسي، اجتماعي و دانشگاهي بحث در خصوص علت و عوامل بروز شورش ها بسيار داغ است. در اين برنامه از «دريچه» علل ريشه اي شورش هاي سال 2011 انگليس تحليل و بررسي مي شود.
برنامه «دريچه» با اجراي آسا اسفندرياري، پنجشنبه 29بهمن ساعت 23از شبكه مستند سيما روي آنتن مي رود. باز پخش «دريچه» جمعه 30 بهمن ساعت 8 صبح و يكشنبه دوم اسفند ساعت 15 خواهد بود./110

- - , .

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 156 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 13:30

بهروز رضوي در رونمايي از روزگار بهروز:

تا آدمها زنده هستند فيلمشان را بسازيم


بهروز رضوي در مراسم رونمايي از مستند پرتره «روزگار بهروز» با تقدير از حركت شبكه مستند، ابراز اميدواري كرد آدم ها تا زنده هستند قدر دانسته شوند.


به گزارش روابط عمومي رسانه ملي، نشست خبري و مراسم رونمايي از مستند «روزگار بهروز» با حضور امير تاجيك مدير شبكه مستند، بهروز رضوي گوينده پيشكسوت راديو، ابوالفضل توكلي تهيه كننده و كارگردان، جلال مقامي هنرمند پيشكسوت، جعفري قائم مقام معاونت صدا و اهالي رسانه سه شنبه 27بهمن در مركز آموزش و پژوهش بنياد تعاون زندانيان برگزار شد.
مختار هوشنگي مدير تأمين و پخش شبكه مستند، ابوالقاسم ناصري مدير گروه توليد، محمدحسين آئينه، محسن سخا، محسن خان جهاني، جواد يحيوي، جواد بزرگمهر و.. از ديگر حاضران در اين مراسم بودند.
صداهاي ديدني براي ما ارزشمند هستند
تاجيك در اين نشست گفت:در تمام رسانه هاي بين المللي، دو عنصر نيروي انساني و آرشيو قدرت رسانه را مشخص مي كند. رسانه ملي نيز ستاره هاي بسياري دارد و صداهاي ماندني برايمان ارزش زيادي دارند.
وي افزود: اولين كار ما در اين حوزه پرتره اي از استاد رضوي بود و مستند بعدي نيز كه 60درصد آن توليد شده درباره استاد مقامي است كه با «ديدني ها» خاطرات خوبي را از خود براي ما به جا گذاشته است و ما بخش هايي از آن را در قالب مجموعه «گلستانه» پخش كرده ايم.
مدير شبكه مستد يادآور شد: رضوي حق بزرگي نيز بر گردن مستندسازان دارد و مستندهاي شاخص بسياري بوده كه با صداي ايشان جان پيدا كرده است. آقاي توكلي نيز پيش از اين مجموعه، جستجوهاي بسياري براي يافتن تصاوير خاطره برانگيز داشته است كه نتيجه اين تلاش ها در دو مجموعه «سيمرغ» و «گلستانه» روي آنتن رفته است.
تاجيك همچنين تأكيد كرد: معاونت صدا نيز كمك شاياني براي ساخت اين مستند به ما كردند و اگر حمايت هاي خانم آبرواني و قائم مقام صدا نبود اين مستند ساخته نمي شد.
خوشحالم كه فيلم زندگي ام بعد از من ساخته نشد
در ادامه رضوي نيز در سخناني گفت: شبكه مستند باعث خير شده و اين جمع صميمي را دور هم جمع كرده است. من به نوبه خودم خوشحالم كه در زندگي ام فيلمي از خود ديدم و اين فيلم بعد از من ساخته نشده است.
وي افزود: در مستند صداقت وجود دارد و انسان ناچار به دروغگويي نمي شود. شايد براي همين است كه مستند را به ديگر كارها ترجيح داده ام. در راديو هم برنامه هاي مستند دارم.
اين گوينده پيشكسوت «روزگار بهروز» را حاصل زحمت توكلي دانست و يادآور شد: باور نمي كردم به اين فوريت فيلمي آماده شود. به ويژه كه معطلي هاي فيلم هاي مستند را ديده بودم. از آقاي توكلي و شبكه مستند ممنونم و اميدوارم اين اثر براي همه دوست داشتني باشد.
رضوي همچنين ادامه داد: ساخت اين مستند، آغاز يك حركت خوب است. ما بايد تا آدمها تا زنده هستند آنها را شناسايي كنيم.
اين گوينده پيشكسوت اشاراتي نيز به دوستي و هم محلي بودنش با استاد مقامي داشت و از اينكه با او صحبت كرده تا براي ساخت مستند همكاري كند سخن گفت.
توكلي نيز در اين نشست به مراحل شكل گيري «روزگار بهروز» اشاره كرد و افزود: زماني كه براي مجموعه «سيمرغ» دنبال تصاوير آرشيوي مي گشتيم، تصاويري از بهروز رضوي و زنده ياد اخوان ثالث را در كنار هم ديدم كه جرقه ساخت اين مستند زده شد.
وي همچنين در اين باره سخن گفت كه اين مستند 47 دقيقه اي از زمان تولد تا زمان حال رضوي را دربرمي گيرد و تصاوير آرشيوي متعددي در آن استفاده شده است.
هوشنگي مدير پخش و تامين شبكه مستند نيز درباره توليد ارزان اين مستند توضيح داد و ابراز اميدواري كرد ساخت سريع و كم هزينه آثار مستند رواج پيدا كند.
تماشاي شبكه مستند شبيه ورق زدن كتاب است
جلال مقامي هنرمند پيشكسوت و از ديگر حاضران در نشست نيز بيان كرد: بهروز رضوي باعث شد كه من هم مقابل دوربين آقاي توكلي بروم و اميدوارم اين مستند هم ماحصل خوبي داشته باشد. آنچه شبكه مستند پخش مي كند هميشه مطالبي را به انسان اضافه مي كند و تماشاي آن شبيه ورق زدن چندين كتاب است.
وي تصريح كرد: ما يك روزي ديدني ها را پخش مي كرديم و حالا خودمان ديدني شده ايم.
در ادامه اين مراسم از مستند «روزگار بهروز» با حضور هنرمندان بسياري رونمايي شد. اين مستند قرار است جمعه 30 بهمن ساعت 14 از شبكه مستند روي آنتن برود. اين توليد جديد شبكه جمعه هفته آينده 7اسفند ساعت 22 بازپخش خواهد شد.


- - , .

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 149 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 12:26

در پي انتشار خبري با عنوان "نتايج تازه‌ترين نظر سنجي انتخاباتي صداوسيما" در برخي سايت‌ها كه در آن به آماري در خصوص انتخابات آتي و ميزان راي و اقبال برخي افراد و گروه‌ها اشاره شده است، روابط عمومي رسانه ملي با تكذيب انجام اين نظر سنجي در صداوسيما، انتشار مطالبي اينچنيني و نسبت دادن آن به پژوهش‌هاي صداوسيما را نوعي جعل و نظرسازي مي‌داند.

به نظر مي رسد كه هرچقدر به زمان انتخابات نزديك مي شويم برخي سايت‌ها و جناح‌هاي سياسي از طريق خبرسازي و نظرسازي‌هاي جعلي و سناريوهاي از پيش تعيين شده در پي آلوده‌كردن و مسموميت فضاي سالم انتخاباتي در سطح كشور بوده و هر روز در حال رو كردن برگي از اين سناريوي مخرب هستند. جالب اينكه اين بار طراحان نظرسازي‌ها و بنگاه‌هاي شايع پراكني انتخاباتي با انتشار خبري از يك نظر سنجي آن را به سازمان صدا و سيما منتسب كرده‌اند. انتساب يك نظر سنجي جعلي به صداوسيما و استخراج نتايج مطلوب و مورد نظر خويش از آن، تمهيد و ترفند تازه‌اي است كه ظاهراً برخي براي پيروزي در رقابت انتخاباتي طراحي كرده‌اند.

در پايان بر اين نكته تاكيد مي‌شود، تنها مرجع اعلام نتايج تحقيقات انجام شده در صداوسيما در موضوعات مختلف صرفا روابط عمومي صداوسيما مي‌باشد.

- - , .

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 144 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 1:35

به گزارش روابط عمومي رسانه ملي، مجموعه «جستجوگر» اين هفته با عنوان «تلفن همراه يا جاسوس همراه» به دنبال پاسخي براي اين سوال مي رود كه آيا امروزه اين دستگاه هاي محبوب، ابزاري براي سرقت اطلاعات كاربران هستند يا خير؟

در واقع اين برنامه مي خواهد جوابي در خور به اين پرسش بدهد كه چه كساني بيشتر هدف اين نوع جاسوسي قرار مي گيرند و چگونه مي توان از شر نفوذگران در امان بود.

در اين قسمت همچنين به فعاليت هاي جاسوسي برخي قدرت هاي جهاني عليه ديگر كشورها در زمينه نفوذ به تلفن هاي همراه اشاره مي شود.

جستجوگر همچنين با يكي از كارمندان سابق سازمان امنيت انگلستان نيز در اين زمينه گفت وگو كرده است.

اين برنامه سه شنبه 27 بهمن ساعت 19.30 از شبكه افق پخش مي شود.

تكرار جستجوگر نيز براي ساعت هاي 23.30 همان روز و همچنين 9 و 16.30 روز بعد در نظر گرفته شده است.

- - , .

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 214 تاريخ : سه شنبه 27 بهمن 1394 ساعت: 18:48

سومين قسمت مستند «من با توليدات كشور خودم زندگي مي كنم» با موضوع لزوم تكيه بر توليدات داخلي و مصرف آن‌ها براي رفع ضررهايي ناشي از خروج ارز، سه‌شنبه 27 بهمن از شبكه افق به نمايش درمي‌آيد.

به گزارش روابط عمومي رسانه ملي، مجموعه «من با توليدات كشور خودم زندگي مي ‌كنم» درصدد است الگوي مصرف توليدات داخلي را كه در فرانسه به آن توجه شده است، به شيوه اي تبيين كند كه براي مخاطب ايراني هم سودمند باشد.

اقتصاد مقاومتي يا همان تكيه بر توان داخلي در توليد و مصرف كالاهاي مختلف، يكي از سياست هايي است كه رهبر معظم انقلاب و دولتمردان همواره بر آن تاكيد داشته و دارند اما اينكه چه راهكارهايي براي تحقق اين سياست ها اعمال مي شود جاي سوال دارد.

جلوگيري از واردات كالاهايي كه توان توليد آنها در داخل وجود دارد و همچنين پرهيز از كالاهايي كه نياز چنداني به مصرف آنها احساس نمي شود، يكي از اين راهكارها به شمار مي رود كه البته همه مردم به آن توجهي ندارند.

در مجموعه مستند «من با توليدات كشور خودم زندگي مي كنم»، يك دانشجوي فرانسوي تصميم مي گيرد همه ابزار و وسايلي كه در خانه دارد و متعلق به كشور خودش نيستند بفروشد و فقط با كالاهاي فرانسوي زندگي كند.

او از تجربياتش مي گويد و علاوه بر اين با مديران و روساي كارخانجات و شركت هاي توليدي فرانسه گفت وگو مي كند تا به راهكارهاي بهتري در اين زمينه دست يابد؛ اين دانشجوي فرانسوي در يكي از خريدهاش متوجه مي شود اگر ساعتي كه ساخت كشورش است را بخرد مي تواند به بقاي شغل 80 نفر به صورت مستقيم و غير مستقيم كمك كند.

بنجامين كارل، كارين داسفور و بنجامين آدور كارگردانان و الكساندر آميل تهيه كننده اين مستند هستند.

سومين قسمت «من با توليدات كشور خودم زندگي مي كنم»، سه شنبه 27 بهمن ساعت هاي 17 و 23 از شبكه افق پخش مي شود.

بازپخش اين برنامه هم براي ساعت هاي 8.30 و 16 روز بعد در كنداكتور پخش اين شبكه قرار داده شده است.

- - , .

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 190 تاريخ : سه شنبه 27 بهمن 1394 ساعت: 18:48

پيشينه تاريخي زندگي مردم و طبيعت هرمزگان در راه دور دريا


شبكه مستند سيما در بيست و سومين قسمت از مجموعه «گنجينه» دو قسمت ديگر از مستند «راه دور دريا» ساخته حسن بني هاشمي را روي آنتن مي برد.


به گزارش روابط عمومي رسانه ملي، مجموعه «گنجينه» كه در دو هفته پيش قسمت هاي اول و دوم «راه دور دريا» را پخش كرده بود، اين بارقسمت هاي سوم و چهارم اين مجموعه را براي پخش در نظر گرفته است.
«راه دور دريا» از نظر هرمزگان شناسي و مردم شناسي جنوب مجموعه اي ارزشمند است و اگر چه قوميت دركانون بررسي بني هاشمي نيست، اما نيروي پيوند فرهنگي جمعي و ماهيت همبستگي قومي در مركز توجه او قرار دارد.
با تحليل اين مجموعه مي توان به عمق نگاه او درباره قوميت پي برد. كارگردان در اين مجموعه مستند پيشينه تاريخي مناطق هرمزگان، زندگي مردم و طبيعت زيبا، بكر و خشن هرمزگان را به خوبي نشان مي دهد.
مجموعه «گنجينه» ساعت21 روز چهارشنبه 28 بهمن ماه از شبكه مستند سيما پخش مي شود. تكرار اين قسمت پنجشنبه 29 بهمن ساعت 15 و جمعه 30 بهمن ساعت 9صبح خواهد بود.


- - , .

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 204 تاريخ : سه شنبه 27 بهمن 1394 ساعت: 18:48

به گزارش روابط عمومي رسانه ملي، پوكي استخوان يك اختلال اسكلتي است كه بيشتر در دوران كهنسالي بروز مي‌كند و به معني كم شدن تراكم استخوان است كه به‌دنبال آن استحكام استخوان كم و شكننده مي‌شود؛ اين بيماري عموما علامت خاصي از خود بروز نمي‌دهد و تا وقتي كه شكستگي به‌وجود مي‌آيد ميزان آن مشخص نيست .
دكتر محمدرضا مهاجري تهراني فوق تخصص غدد ومتابوليسم 27 بهمن ماه، ساعت 16 در برنامه "ضربان" در اين باب گفت‌وگو مي‌كند.
"مادر، كودك، تندرستي" نيز اختلالات ريتم قلب در كودكان را روز سه‌شنبه 27 بهمن ماه، ساعت 10:00 بررسي خواهد كرد.

ميهمان اين برنامه دكتر محمد دليلي فوق تخصص قلب كودكان خواهد بود.

- - , .

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 124 تاريخ : دوشنبه 26 بهمن 1394 ساعت: 18:39

از 100اثر مشترك شبكه مستند و انجمن سينماي جوان رونمايي شد

به گزارش روابط عمومي رسانه ملي،نشست رونمايي از همكاري هاي مشترك انجمن سينماي جوانان ايران با شبكه مستند، دوشنبه 26بهمن با حضور امير تاجيك مدير شبكه مستند، فريد فرخنده كيش مديرعامل انجمن سينماي جوان و اهالي رسانه در ساختمان مركزي انجمن برگزار شد.

در اين نشست ابوالقاسم ناصري مدير گروه توليد شبكه، آرش رصافي معاون توليد انجمن سينماي جوان و سعيد نجاتي فيلمساز نيز حضور داشتند.

استفاده از ظرفيت اقصي نقاط كشور براي ارتقاي سينماي مستند

فرخنده كيش در اين نشست شبكه مستند را باب خير براي فيلم كوتاه دانست و گفت: خوشبختانه هر دو مجموعه براي ارتقاي سينماي مستند همت كرده اند و ما تصميم گرفتيم از امكان توليد در اقصي نقاط كشور استفاده كنيم.

وي با بيان اينكه به لطف مديريت و نگاه هم افزاي تلويزيون مي توان به آينده روشن اميدوار بود، افزود: نخستين گام ما براي همكاري مشترك توليد فيلم هاي مستند گردشگري و ايرانگري بود و به زودي نمايش 100فيلم با موضوعات مختلف از جمله گردشگري آغاز مي شود.

مديرعامل انجمن سينماي جوان يادآور شد: شبكه مستند حامي ما در جشنواره ها از جمله جشنواره فيلم كوتاه تهران بوده است و با بستر مناسبي كه فراهم شده ما توليد مشاركتي مستندها را با استفاده از ظرفيت استانها در آينده نيز ادامه خواهيم داد.

فرخنده كيش همچنين به برنامه «فيلم كوتاه» اشاره كرد كه باعث افزايش مخاطبان شبكه مستند شده و در حوزه فيلم كوتاه جريان ساز بوده است.

دغدغه براي نمايش ظرفيت هاي سراسر كشور

امير تاجيك نيز در اين نشست بيان كرد: از اولين تفاهمنامه هاي شبكه مستند با مراكز مختلف، با انجمن سينماي جوان براي توليد 100 فيلم بود. ما مي توانستيم به روال گذشته با تهيه كنندگان ثابتي كار كنيم كه همگي ساكن تهران بودند، اما دغدغه براي نمايش ظرفيت هاي سراسر كشور، ما را به اينگونه همكاري با فيلمسازان جوان انجمن سينماي جوان ترغيب كرد.

وي افزود: اگرچه حمايت مالي شبكه مستند براي توليد اين صد فيلم چندان زياد نيست، اما آثاري كه خلاقيت در آنها وجود دارد، براي توليد نيازي به هزينه كرد گزاف ندارند و توليد چنين آثاري باعث خرسندي ما است.

تاجيك افزود: اين خلاقيت حاصل اعتمادي است كه رسانه ملي در سطوح مختلف به جوانان داشته است .

مدير شبكه مستند تصريح كرد: به گفته رياست محترم سازمان صداوسيما، رسانه ملي چاره اي جز تعاملي شدن با مخاطبان ندارد و اين مخاطب است كه بايد جدول پخش ما را تعيين كند. در همين راستا، چهره هايي كه شايد پيش از اين هيچ همكاري با رسانه ملي نداشته اند، در يكسال و چند ماه گذشته به همكاري رسانه ملي و خاصه شبكه مستند آمده اند. تاجيك يادآور شد: اين همكاري ها باعث شده كه تكرار كمتري را روي آنتن شبكه مستند مشاهده كنيم. اين اتفاق، ماحصل اعتماد به فيلمسازان جوان و حمايت مديراني چون آقايان طباطبايي نژاد و فرخنده كيش است.

پخش 100 مستند گردشگري هر دوشنبه در شبكه مستند

وي از آغاز پخش 100توليد مشترك با انجمن با مضامين مختلف از جمله گردشگري از دوشنبه سوم اسفند خبر داد و گفت: از اين پس هر هفته دوشنبه ها ساعت 21يكي از اين توليدات حاصل هنر جوانان مستعد در سراسر ايران روي آنتن مي رود. به گفته تاجيك اولين قسمت مربوط به «كنده ديگر دود نمي كند» به كارگرداني محمدباقر حنطوش زاده از توليدات انجمن سينماي جوانان دزفول است.

مدير شبكه مستند همچنين از آغاز پخش مجموعه «سينما حقيقت» از هفته هاي گذشته خبر داد و درباره زمان پخش مجموعه «سينماي جوان» نيز به اين نكته اشاره كرد كه با كامل شدن اين مجموعه، پخش آن احتمالا از فروردين ماه 95 آغاز خواهد شد.

معرفي ويژگي هاي استانها و دفاتر انجمن سينماي جوان

آرش رصافي معاون توليد انجمن سينماي جوان نيز درباره 100 مستند توليد شده توضيح داد: ميانگين زمان هر قسمت از اين مجموعه 52دقيقه است و اين آثار را دفاتر انجمن سينماي جوان در سراسر كشور توليد كرده اند. همچنين كارگرداني مجموعه «سينما جوان» را كه سال آينده به پخش خواهد رسيد سعيد نجاتي برعهده دارد و هر قسمت اين برنامه با معرفي ويژگي هاي يك استان آغاز مي شود و سپس به معرفي دفتر انجمن سينماي جوان و اكران آثار توليدي برتر مي پردازد.

- - , .

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 171 تاريخ : دوشنبه 26 بهمن 1394 ساعت: 18:39